Thursday, January 3, 2008

Goede voornemens

Ik heb weeral een waslijst van goede voornemens gemaakt, persoonlijke en voor het milieu. Hier komen ze:

-Dubbele beglazing laten steken en vanaf nu elk jaar een structurele aanpassing aan het huis die goed is voor het milieu.
-5 lampen vervangen door spaarlampen
-Geen cola meer drinken want ik word antiglobalist
-Water van de kraan drinken, eventueel met toegevoegde spuit. Schoonouders overtuigen aub niet meer voor ons petflessen water mee te brengen. Dat laatste moet D maar doen want dat durf ik niet.
-Altijd de trap nemen op mijn werk ipv de lift
-De groenten 's vrijdags met de fiets gaan halen ipv met de auto
-Hard werken aan mijn doctoraat
-kindje maken
-Nog 9 kg eraf en buikomtrek onder de acceptable norm
-Minder TV kijken en meer boeken lezen
-'s avonds niet meer achter de computer kruipen
-In het weekend enkel voor noodgevallen achter de computer kruipen
-Mededogen en deemoed tov mensen waarmee ik minder kan opschieten
-Mijn huisgenoten veel knuffelen
-Meer quality time met mijn hond

Voila, ik zal volgend jaar laten weten wat het geworden is....

4 comments:

Mme Zsazsa said...

Mor mor kraanwater is toch niet gezond.

En ik kan u van harte aanbevelen om uw spouw te laten isoleren ivm uw milieubesparende maatregelen. ;-)

Anonymous said...

Amai zeg, da's de moeite!
Succes ermee hé!

Anonymous said...

ge hebt precies nog veel werk voor de boeg ;)
Ik hoop alvast dat het kindje maken een succes wordt en dat je 2008 mag afsluiten met een tweede zoontje:p

Tasja said...

Dat kindje maken is blijkbaar al in orde gekomen. Proficiat !!