Saturday, September 1, 2007

Een jaar geleden...

Werd mijn R. geboren om 13:05. Na een ingeleide bevalling die geduurd heeft van woensdagavond tot vrijdagmiddag en die in niets geleek op de candle light, natuurlijke en epiduraalloze bevalling die ik in gedachte had. Maar het moment dat hij er dan eindelijk uit was en met zijn pasgeboren velletje op mijn blote buik lag was overdonderend mooi.
Zijn verjaardag hebben we al vorige week zaterdag gevierd samen met twee neefjes en een nichtje en de familie. Vandaag werd mijn Toekomstige Echtgenoot om drie uur opgehaald door zijn vriendjes voor zijn vrijgezellenavond. Aangezien die vriendjes allemaal brave huisvaders van midden de dertig zijn, ben ik er nogal gerust op. Ik vond echter dat R toch zeker nog wel een pannenkoek moest hebben, en we zijn daarna nog met zijn tweetjes naar het stad getrokken. Alwaar je over de koppen kon lopen wegens Leuven Kermis. Zijn tante (aka meter aka mijn zus) en haar dertienmaander zaten op het terras van het café Van de Velde aan de bibliotheek. Dit is echt een aanrader voor mensen met kinderen: het is gelegen in wat vroeger een school was, op de speelkoer. Er zijn fietsjes waar de kindjes vrij gebruik van mogen maken. Alsof het lot ermee gemoeid was kwam ik daar ook nog twee bekenden uit de prenatale cursus tegen met hun bijna een jaar oude dochter. Natuurlijk ging het gesprek over kruipen, snotvallingen en crèches. En over borstvoeding, waarop de (Poolse) moeder zei dat ze blij was toch nog iemand anders in België tegen te komen die ook nog steeds bezig was na een jaar. K&G, er is nog werk aan de winkel! R heeft zijn pannenkoek overigens vakkundig stukje per stukje op de grond gesmeten. Op je verjaardag mag dat.
R en ik zijn ook nog over de kermis gewandeld. Ikzelf ben een liefhebber van het betere zwier- misselijkmaak- en overkopwerk, maar dat zat er vandaag niet in. Wel hebben we een ritje gemaakt op de ouderwetse carrousel. R. vond het fijn. Althans, hij huilde niet, wat voor een peuter op een draaimolen toch al heel wat is.

5 comments:

Anonymous said...

Gelukkige verjaardag R.!!
Die pannenkoeken zullen niet met mamamelk gemaakt zijn hé...;-)

Mme Zsazsa said...

Dikke proficiat voor je eerste verjaardag!!

Lieze said...

Gelukkige verjaardag R!
Nog een grote 2 weken en dan is het feest voor J. Ook hij geniet dan al 1 jaar van de borstvoeding.

Kristien said...

Virginia, laat ons inderdaad hopen van niet he :-)

Signé said...

Gelukkige verjaardag ... 't Gaat snel.