Sunday, December 16, 2007

De jeugd van tegenwoordig

Ondanks mijn zware scheidingsangst geef ik mijzelf soms een shot tegen de kont en nemen we een babysit van 'Den Bond'. Zoals gisteren dus. We gingen naar een feestje, en zouden daarvoor nog eens naar de film gaan ook. Het was de derde keer dat er iemand 'vreemd' kwam babysitten, en weer viel het me op hoe braaf ze wel zijn. Voor mijn part vreten ze de keukenkasten leeg en nodigen hun lief uit, zolang ze maar niet dronken worden en goed zijn met kinderen. Maar dat gebeurt dus niet. Enfin, vorige keer was het een meisje van 19, studente biologie. Ze heeft noch de chips noch de frisdrank aangeraakt, en ging 'wat studeren'. Wat ze ook effectief deed (ik moest nog eens terug naar binnen voor mijn sleutel en ze was al bezig). Het was nota bene de eerste week van het academiejaar. Gisteren kwam er een jongen. Ik vroeg of hij vaak babysitte. Ik kan echt geen leeftijden schatten van jongeren, voor hetzelfde geld was hij 19 en student aan d' unief. Nee het was nog maar de tweede keer, want hij was nog maar 15 jaar. Slik. Hoe oud waren de kindjes waarop je vorige keer hebt gebabysit? Zeven en Tien. Wederom slik. Hij was blij dat R zou slapen als wij vertrokken, want hij ging wat studeren voor zijn examen Latijn. Enfin. Onnodig te zeggen dat we met enige reserve vertrokken en ook zeer vaak de gsm hebben gechecked. Maar die jongen heeft dat echt goed gedaan. R is eventjes wakker geworden, maar hij is hem gaan troosten en R is vrijwel direct terug gaan slapen. Als studentes de eerste week van het nieuwe jaar al studeren op zaterdagavond en vijftienjarige jongens perfecte babysitters blijken te zijn gaat het goed met onze jeugd zou ik zo zeggen.
De film, Eastern Promises is trouwens een echte aanrader!

No comments: