Friday, June 1, 2007

Nieuw werk

Na acht jaar trouwe dienst was het tijd voor iets nieuws. Iets Helemaal Anders en een totale omgooiing ook op praktisch gebied: niet meer thuis werken, geen auto meer, een pak minder loon. Afscheid genomen van collega's in Belgie en over de ganse wereld. Ik heb veel goodbye mails gehad, ook van mensen waar ik vier jaar geleden cursus aan had gegeven en die zich dat nog herinnerden. Dat deed echt goed. Vandaag was mijn eerste dag op het nieuwe werk en het viel goed mee: mijn collega's zijn gemiddeld een zeven jaar jonger maar dat geeft niet, ze waren tof. Het werk is ook tof maar dat wist ik al op voorhand. Een ding zal even wennen zijn: ik kreeg het administrator wachtwoord niet van de laptop. Op mijn vorig werk heb ik een tijdlang Unix systeembeheer gedaan en ook cursussen gegeven hierover. Het voelt erg raar om mijn eigen computer niet te kunnen beheren. Ik wou OpenOffice erop zetten, maar dat mocht niet wegens 'niet gesupporteerd'. Outlook is de e-mail client en het is ook niet de bedoeling dat je dat verandert. Dat voelde raar. Maar het is misschien goed om mijn oude leven helemaal achter mij te laten met alles dat daarbij hoorde...

1 comment:

Karin Kustermans said...

Veel succes en voldoending op je nieuwe werk!